Sajak khas tuk teman2 di Uitm Penang

Angin ditiup sepoi-sepoi bahasa,
Lalang diulit kebuntuan terus mengikut ekornya,
Tanpa mengerti arah mana yg di perginya….
1001 insan yg ketemu,
Mereka meragui wujudnya sahabat yg sejati,
Tidak hati ini,
Semenjak dari mula ku yakin ada nilai2 metafora yg menari di sekeliling aku..
Ada yg berwarna hitam dan putih,
Alang-alang hati ini berkocak mencari sahabat sejati,
Hatiku bergelora Ibarat laut china selatan.

Kaum adam dan hawa menciptakan adiwarna-adiwarna atmosphera tempat ilmuku di Penang,
Nombor 7 menjadi sebahagian dari tempat tinggal ku,
Kaum Adam disini ada memberi penawar atau racun bg sanubari hamba Allah ini,
Nama dimula pangkalan ‘H’ pernah menegurku dengan hati yg ikhlas,
Aku terpedaya oleh nya,
Sambil diulit penawar ade sahabat di pinggangku,
Namun semua itu semua fantasi kanak2 yg hanya berbaurkan realiti,
Kenapa kau layan aku seperti itu,
Kau, sudah aku anggap kau dalam senarai insan2 yg membahagiakan aku sbg manusia yg bergelar kawan,
Penipu!
Penipu!!!!!
Sudah,usah kau melontarkan,menyembuhkan kata2 bertulangkan dusta…


Kelasku bertiangkan warna-warna yg sunyi,kejam,dan sepi,
Terima kasih ku ukirkan di bibir yg sudah kelu ini,
Terhadap insan yg membantu ku mentransformasikan persekitaran itu,
Tiga serangkai, tiga kaum hawa, satu jus mate 5 insan dan saudari shima,
Insan2 yg membuat diri ku ini berharga dalam kehidupan yg serba serbi kejam dan mengasyikkan…

Ya Allah, kukuhkan iman ku terhadapMu,
Kerna Kau mengerti ISI HATIKU DI PENANG…..

Comments

Popular Posts